maanantai 7. maaliskuuta 2016

Maanantai on paras häiden valmistelupäivä!

Tänään on saatu paljon aikaan! Juhuu! Jippii!

Heräsin tänään yhdeltätoista. E oli herännyt jo paljon aikaisemmin tekemään graduaan. E esitteli minulle Photobox.fissä tekemänsä hääjuhlakutsun. Kutsuun E pyysi minulta vielä S-pankin tilinumeroamme. Tämä siksi, koska aiomme esittää vieraillemme, että jos he haluavat meitä muistaa lahjalla, toivomme heidän kartuttavan häämatkakassaamme. On muuten järkyttävän vaikeaa muotoilla teksti niin, ettei kuulosta tylyltä.

No ongelmahan syntyi sitten siitä, kun emme kumpikaan tienneet S-pankkimme tilinumeroa! Yhteinen S-tili on yksi kauneimmista hetkistä suhteessamme. Muuttaessamme yhteen yhdistimme S-tilimme. Oikeasti tilimme eivät yhdistyneet, vaan minun S-korttini leikattiin Prismassa keskeltä poikki ja minulle annettiin täydet oikeudet E:n S-tiliin ja varat minun S-tililtäni siirrettiin E:n S-tilille, jonne minulla on täydet oikeudet. Selvennykseksi S ei ole henkilö, vaan S:llä tarkoitetaan S-ryhmää.

Koska E:n S-pankkipaperit ovat kotonamme ja olemme nyt äitini luona, jouduimme menemään paikalliseen Prismaan hakemaan tilinumeromme. Minä sain samalla kolmannen kerran uudet tunnukset S-pankkiin. S-tilimme on paras valinta häämatkatiliksemme, koska se on osa meidän yhteistä tarinaamme. Tai siis tarinaa siitä, kuinka minun S-etukorttini leikattiin kahtia ja minut liitettiin täysin valtuuksin E:n S-tiliin. WELL you get THE POINT!

S-pankkia vastapäätä oli Kultajousi. Ehdotin E:lle, että mennäänkö pankin jälkeen katselemaan vihkisormuksia. Ostimme kihlasormuksetkin syksyllä 2014 Kultajousesta, ja saimme mojovan opiskelija-alennuksen.

Olimme katselleet vihkisormuksia jo jouluna, kun Kultajousen mainos oli tullut postista. Menimme Kultajouseen ja MINÄ esittelin meidät sekä aikeemme mennä kesällä naimisiin. Kerroin myös, että olimme nähneet potentiaalisia vihkisormuksia joulun kuvastossa, mutta tässä kevään kuvastosta emme niitä tunnista. Mukava koruliikkeen myyjä alkoi esitellä sormuksia.

Todettakoon nyt heti, että tämä mukava ja palvelualtis myyjä katsoi minua silmiin ja puhui meistä monikkona. Koen saaneeni erittäin hyvää palvelua ja haluan korostaa, että minua kohtaan ei osoitettu mitään syrjiviä katseita tai mitään siihen viittaavaa. Todella hyvä kokemus! E kokeili useita eri sormuksia. Löysimme yhden todella kauniin sormuksen, ja sen tiedot ovat minulla lompakossa myyjän antamassa käyntikortissa.

Kysyin myös Kultajousessa vihkisormuksen ja kihlasormuksen yhteenjuottamisesta. Myyjä kertoi, että se on hyvä idea, vaikka sormukset olisivatkin molemmat samanmuotoisia, koska juotos vahvistaa sormuksien rakennetta ja ehkäisee ohuiden sormuksien vääntymistä. 

E pääsi kuitenkin näpäyttämään minua, kun kysyin kuinka paljon aikaisemmin sormukset olisi tilattava kaiverrusten ja juotosten kannalta. Myyjä vastasi, että yhdestä kahteen viikkoa menisi. E kuitenkin totesi, että ei niitä sormuksia voi ennen häitä juottaa yhteen, koska sitten hänellä ei olisi kihlasormusta häissä. Myyjä sanoi, että juurikin näin... Minä puolestani nolostuin. Minut oli taas häpäisty Kultajousessa. Tuli nimittäin mieleen hetki, kun ostimme kihlasormuksia. Silloin mokasin, kun luulin oman nimeni tulevan omaan sormukseeni...

Hyvää palvelu Kultajousessa! Ihana sormuskin löytyi. Harmi kun se ei tule minun sormeeni!

Pankki- ja kultakauppareissulta kotiin päästyämme tein infokirjeen hääkutsun liitteeksi ja aloin koota vieraistamme osoitelistaa. Info-kirjeen sainkin jo valmiiksi.

E puolestaan halusi laittaa Photoboxista kutsut tilaukseen, mutta koko sivuston kuvanmuokkausohjelmisto kaatui kokoajan. Se kaatui myös minun koneellani ja lopulta, kun se vähän aikaa toimi, sivusto oli kadottanut valmiista kutsustamme tietoja. E:tä ketutti ankarasti. Minä yritin olla rakentava. E:n raivo purkautui monta kertaa  eri tavoilla. Minä yritin asentaa uudelleen flasheja ja kokeilla eri selaimia. Mikään ei toiminut! Siinä vaiheessa minuakin alkoi vituttamaan. Lopulta E joutui tekemään kutsun kokonaan uudestaan. Onneksi hänellä oli kutsujen tekstiosiot koneella tallessa. HUH HUH!

No onneksi Photoboxista sai kunnon alennuksen. Eli kiitos opiskelijoiden alennuspuoti FRANK! Frankista mieleen tulikin, että nyt menen katsomaan House of Cardsia.

Tältä se näytti Photobox.fi:ssä. Ystävämme R:n sanoin: "imekää persettä!"

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti