keskiviikko 18. marraskuuta 2015

Ensimmäinen lukijakysymys

Kerroinkin muutama viikko sitten E:n suuresta vaikeudesta lähettää hänen sukulaisilleen Save The Date -kutsut. Ai että kun niistä sai oikein joka päivä muistutella. Minä tein kutsut maananantaina ja siihen meni 2 tuntia photoshoppailua. Kun olin valmis kello oli jo niin paljon, että päätimme että lähetämme ne yhdessä seuraavana päivänä.

Seuraavan päivän iltana, kun olimme kotiutuneet yliopiston kirjastosta graduttamasta, E sanoi että haluaisi mennä salille. Minä toivoin ja esitin kohteliaan pyynnön, että jospa tekisimme ruokaa ja sitten istuisimme yhdessä alas ja hoitaisimme näiden Save The Date -kutsujen lähettämisen.

Pyysin E:tä olemaan kirjuri, kun minä luettelin sukulaisia ja E merkitsi nimiä vihkoon... Sitten pyysin, että hän alkaisi käymään nimiä läpi niin alkaisin lähettää näitä sähköisiä Save The Date -kutsuja... Olimme päässyt hyvään vauhtiin kun ystävämme R tuli paikalle.

Tämän jälkeen E:n keskittyminen herpaantui täysin ja hänestä ei ollut enää mitään apua. Koin että olin asian kanssa aivan yksin. Melkein purskahdin itkuun, mutta kokosin itseni. Tytöt vain kälättivät vieressä ja juoruilivat, kun minä yritin lähettää STD -kutsuja.

SITTEN MULLA NAPSAHTI JA KOROTIN ÄÄNTÄNI JA SANOIN:

"MEIDÄN PITI LAITTAA NÄITÄ SAVE THE DATEJA, MUTTA TE KANAT VAIN KÄLÄTÄTTE TÄÄLLÄ!"

Tytöt naurahtivat ja E sanoi minulle, että on paljon tärkeämpää viihdyttää vierasta kuin lähettää näitä Save The Dateja (JOTKA OLI LUVANNUT MULLE ETTÄ LÄHETETÄÄN TÄNÄÄN).

Minä lähetin sitten heidän kälätyksen häiritsemänä omille sukulaisille hermostuneena STD:t. Minulle se oli tärkeä hetki, mutta se ei selkeästi ollut E:lle tärkeä. Tuntui pahalta tehdä se yksin ja minua hermostutti ja olisin tarvinnut tukea. Mutta jälleen olemme erilaisia ihmisiä ja siksi täydennämme toisiamme jne...

Lopulta kun R oli lähdössä kotiin, menin vielä sanomaan hänelle, että olen pahoillani, että sillä tavalla tuhahdin ja että se ei ollut oikein. Kerroin että olin valmiiksi hermostunut STD:jen takia ja sitten kun asiat eivät sujuneet meni hermo.

E:llä taisi puolestaan mennä vielä viikko siitä hetkestä omien STD:jen lähettämiseen. Muistutin kyllä joka päivä.

Mutta tämä kaikki tuli mieleeni siitä, kun kanat olivat tässä yksi ilta taas kälättämässä ja kerroin R:lle että olen saanut blogiini kysymyksen.

Mä: "Mitäköhän mun pitäis vastata lukijakysymykseen: Kerro onko suunnitteluvaiheessa kaikki mennyt sulavasti, vai onko pitänyt tehdä kompromisseja ja "kompromisseja"?"

R: "ON. Pekka hoitaa piste."


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti